Suomen ensimmäisen Mestarikoulu-kilpailun semifinalistit on valittu

Updated: May 20, 2021

Maaliskuussa järjestettävän Mestarikoulu-kilpailun semifinalistiparit ovat selvinneet – Suomen ensimmäinen Mestarikoulu valitaan Gastro-messuilla 12.3.2020.

Mestarikoulu-kilpailun tarkoituksena on tuoda esille Suomen ravintola-alan oppilaitoksia ja niiden kokkiopiskelijoita sekä kasvattaa kiinnostusta ravintola-alaa kohtaan. Kilpailu toteutetaan parikilpailuna ja yhdestä koulusta oli mahdollista hakea kilpailuun useampikin opiskelijapari.

Kilpailuun osallistuttiin lähettämällä oma resepti ja kuva modernisoidusta isoäidin klassikkoannoksesta. Kahdeksan parasta paria valittiin semifinaaliin ja heistä neljä parasta pääsee finaaliin.

Semifinalistiparit:

1. Christian Lepomäki ja Aleksi Lukka, Haaga-Helia

2. Juho Lindström ja Piero Silvani, Haaga-Helia

3. Juuso Rautiainen ja Jimi Voutilainen, Haaga-Helia

4. Roni Laitinen ja Janne Korhonen, Haaga-Helia

5. Virma Almeida Da Veiga ja Yves Kyle Felicilda, Vantaan Ammattiopisto Varia

6. Jonathan Sjöholm ja Anton Björklund, Ålands yrkesgymnasium

7. Hiep Nguyen ja Leevi Starck, Perho Liiketalousopisto, Töölön kampus

8. Niko Leminen ja Veeti Rantakokko, Ammattiopisto Lappia, Muonio

Mestarikoulu 2020 -kilpailun semifinaali ja finaali järjestetään peräkkäisinä päivinä Gastro-ammattilaistapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 11.–12.3.2020.

Kilpailun päätuomarina toimii keittiömestari ja ravintoloitsija Pekka Terävä. Tuomaristoon kuuluvat keittiömestarit Eero Vottonen, Sasu Laukkonen, Harri Veckman ja Jari Vesivalo sekä johtaja Sari Palokangas ja myyntijohtaja Jerry Tiittala.

Kilpailun järjestää Gastro Helsinki -messuilla Food Camp Finland yhdessä kumppaneidensa Arla Pron, Electroluxin, Gastro Helsingin, HKScanin, Kespron, Restelin (Food&Events), San Pellegrinon, KiiltoCleanin, Medannan ja E.Ahlströmin kanssa.

58 views0 comments