Finalistit, tuomarit ja Riikka.jpg

tuomaristo

Päätuomari:
Sasu Laukkonen, keittiömestari

Keittiömestari Sasu Laukkonen on yksi Suomen arvostetuimmista ravintola-alan vaikuttajista. Sasun sydäntä lähellä on nuorten ja keittiöiden seuraavan sukupolven kannustaminen niin kilpailemaan kuin oppimaan uutta. Sasu toimii Mestarikoulun päätuomarina jo toista kertaa.

Harri Veckman, Food Development Manager, Kespro

Harri Veckmanilla on reilu parinkymmenen vuoden työkokemus erilaisista ravintoloista ja keittiöistä mm. Ravintola Galateia, Hotel Kämp, Suomen pysyvä edustusto Geneve, Ravintola Nokka ja Helsingin Pörssiklubi. Ravintolauran jälkeen kokemusta on kertynyt Unilever Food Solutionsilla ja Arlalla. Tällä hetkellä Harri vetää K-Kampuksen Foodsteria. Parasta hänen työssään ovat asiakkaat ja kiinnostavinta on päästä kehittämään yhdessä asiakkaiden kanssa heidän liiketoimintaansa kokonaisvaltaisesti. Ravintolakokemus on kuitenkin aina kokonaisuus, jossa yksityiskohdat ratkaisevat.

Markus Hurskainen, Culinary Lead, Arla Pro

Markus Hurskainen on kulinarismin monitoimimies, jonka ura on kirjava mutta samalla varsin vakuuttava keitos ruoka-alan erilaisia rooleja: yli vuosikymmen ravintola- ja leipomoyrittäjänä, useita ruokakirjoja, tuomarin rooli Koko Suomi leipoo -televisiosarjassa, lukuisia resepti- ja tuotekehitysprojekteja yritysten kanssa. Markuksen kädenjälki on näkynyt vuosien saatossa muun muassa Story-ravintoloissa, Pâtisserie Teemu & Markus -konditoriassa sekä Pikku Napolissa. Markus työskentelee nyt Arla Pron Culinary Leadin roolissa eli kehittää ratkaisuja ja reseptiikkaa ammattikeittiöille, kouluttaa asiakkaita, toimii asiakkaiden äänenä suurkeittiötuotteiden kehityksessä ja testauksessa sekä tekee yhteistyötä alan eri sidosryhmien kanssa.

Mika Tuomisto, Aluemyyntipäällikkö, Electrolux Professional

Mikalla on yli 30 vuoden kokemus ammattikeittiöissä työskentelystä ja ammattikeittiöiden johtamisesta. Vuodesta 2017 alkaen Mika on toiminut Electrolux Professionalin aluemyyntipäällikkönä.

Pitkän ja monipuolisen työuransa ohessa Mika on mm. vaikuttanut Turun keittiömestarit ry:ssä vuodesta 2002 alkaen ja saavuttanut arvostetut Gordon Bleu (Oulu 2008) ja Kultainen Gordon Bleu (Rovaniemi 2016) -tunnukset.

Mikko Kaukonen, Executive Chef, Food Camp

Mikko Kaukonen on Food Camp Finlandin keittiöpäällikkö ja osakas.

Mikko on kokenut kilpailija. Hän on Vuoden Kokki 2019 ja Suomen Bocuse d’Or edustaja 2021. Mikon mottona on, että lopputulos on paras mahdollinen, kun antaa ruoalle kaikkensa ja kunnioittaa raaka-aineita, unohtamatta että ruoan valmistamisessa pitää olla myös hyvä fiilis.

Helena Puolakka, Chef Patron, ravintola Savoy / Financier Group

Helena Puolakka on yksi Suomen arvostetuimmista keittiömestareista. Ennen Suomeen palaamistaan keväällä 2019 Puolakka työskenteli yli 20 vuotta ulkomailla ja niistä seitsemän vuotta kolmen Michelin-tähden ravintoloissa: keittiömestarina La Tante Clairessa Lontoossa ja Pierre Gagnairen kanssa Hotel Balzacissa Pariisissa.

Jenni Bergström, ravintola-alan yrittäjä ja Suomen kokkimaajoukkueen toiminnanjohtaja

Jenni on työskennellyt ravintola-alalla 23 vuotta ja ollut Suomen kokkimaajoukkueen jäsen vuosina 2012-2016. Jenni on suorittanut WACS:n tuomarikoulutuksen (continental;B-level).

Ossi Lahtinen, ravintolayrittäjä, Pups Hot Dogs & Fries

Ravintolayrittäjä ja viihteen monitoimimies Ossi Lahtinen on tullut suurelle yleisölle tutuksi Akseli Herlevin aisaparina ja toisena street food -maailmaa koluavana burgerimiehenä. Suositun televisio-ohjelman lisäksi entinen rallikartturi, nakkikauppias ja lautturi Ossi toteuttaa nyt omaa ravintolaunelmaansa, eli Pups Hot Dogs & Fries -ravintolaketjun kehittämistä.

Eeva Paljakka, Iltalehti

Lehdistötuomarina toimii Eeva Paljakka. Eeva on Iltalehden ruokasisällöstä vastaava toimittaja.

Mestarikoulu Eka Päivä-66 copy_edited.jpg