Kokki-opiskelijat osoittivat taitonsa kovassa puristuksessa

Ravintola-alan opiskelijoille suunnattu, jo kolmatta kertaa järjestetty Mestarikoulu-kilpailu käytiin Gastro Helsinki -messuilla 13.3. ja 14.3. Helsingin Messukeskuksessa. Kilpailun järjesti Food Camp Finland.

Voiton vei Jenni Poola ja Kuro Tomperi Omnia, Espoosta, jotka palkittiin myös tapahtuman pääyhteistyökumppanin Electrolux Pron toimesta innovatiivisin pari erikoispalkinnolla.

”Aivan mahtavaa”, riemuitsivat Jenni ja Kuro voitostaan.

Voittajaparin valmentaja Daniel Strömberg Omnia Espoosta iloitsi voitosta ja kertoi, että Jenni ja Kuro ovat tehneet töitä viimeiset puolitoista vuotta tosissaan. Jenni mm. kilpaili Taitaja 2024-kilpailussa, sijoittuen kahdeksanneksi.

Toiseksi sijoittui Lidia Belardinelli ja Dzianis Aliaksiuk, Haaga-Helia, Helsinki, jotka palkittiin myös tapahtuman pääyhteistyökumppanin Arla Pron toimesta paras tiimityöskentely -erikoispalkinnolla.

Kolmas sija meni Yuliia Bodenko ja Hanna Shevchenko, Keuda, Mäntsälä, jotka palkittiin myös tapahtuman pääyhteistyökumppanin Vaasan toimesta paras street food -erikoispalkinnolla.

Neljänneksi sijoittui Aino Kaarkoski ja Mila Nykänen, Stadin AO, Helsinki.

”Voittajapari erottautui ylivoimaisella teknisellä osaamisellaan. Kaikki finalistit todella laittoivat itsensä likoon, ja suoriutuivat vaativasta finaalitehtävästä hyvin”, kertoo päätuomari keittiömestari Sasu Laukkonen ja jatkaa Mestarikoulu on erittäin tärkeä kilpailu nuorten kokkiopiskelijoiden henkilökohtaisen kehitykselle, niin henkisen kuin osaamisen kannalta.”

Mestarikoulu 2024 -finaalissa kilpailijoiden tehtävänä oli valmistaa street food annokset kahdella eri täytteellä, pääruoka sekä jälkiruoka kilpailun kumppaneiden raaka-aineista 12 hengelle neljässä tunnissa. Opiskelijaparit valmistivat kaikki kilpailuannokset alusta loppuun messuvieraiden edessä.

Tuomaristo koostui ravintola-alan ammattilaisista

Kilpailun päätuomarina toimii keittiömestari Sasu Laukkonen. Tuomaristossa on mukana myös muista Suomen eturivin keittiömestareita, kuten Helena Puolakka, Mikko Kaukonen ja Suomen kokkimaajoukkueen toiminnanjohtaja Jenni Bergström.

Mestarikoulu 2024 -kilpailun mahdollistaa Food Camp Finland yhdessä kumppaneidensa Gastro Helsinki, ElectroluxProfessional, Kespro, ArlaPro, Vaasan, Raisio Food Solutions/Härkis, E.Ahlström, Helsingin Mylly, Medanta, Ice Age Water/Vellamo, Magentur ja Kiilto kanssa.

Lisätietoja Mestarikoulu-kilpailusta:  www.mestarikoulu.fi | #mestarikoulu #mestarikoulu2024 @mestarikoulu

Lisätietoja Gastro-messuista: www.gastrohelsinki.fi  | #gastrohelsinki @GastroHelsinki

Lisätietoja: Mestarikoulu, Food Camp Finland, markkinointi- ja viestintäjohtaja Sirkka Norha, p. 050 347 5412, riikka.kannas@foodcampfinland.fiGastro Helsinki, Helsingin Messukeskus, viestinnän asiantuntija Antti Karjunen, p. 050 574 3444, antti.karjunen@messukeskus.comFood Camp Finland Oy on ruokailukokemuksen muotoilun edelläkävijäyritys Suomessa. Gastro cateringin lisäksi se operoi lounasravintoloita Maritori Herttoniemessä ja Kitchen 1649 – Fiskars Groupin toimitalossa Keilaniemessä, Neljän Tuulen Tupaa ja ravintola Makasiinia Hangossa, Villa Ivan Falin-tilausravintolaa ja Kansallissalia.Gastro Helsinki on Suomen suurin hotelli-, ruoka- ja ravintola-alan ammattitapahtuma, joka kokoaa yhteen toimialan päättäjät, ammattilaiset ja opiskelijat. Gastro-messut järjestetään joka toinen vuosi Helsingin Messukeskuksessa, seuraavan kerran 13.–15.3.2024. Tapahtuman pääyhteistyökumppaneina toimivat MaRa ry, Restamark ja Vitriini-lehti ja mediakumppaneina Viisi Tähteä -verkkomedia ja Avecmedia.fi. | www.gastrohelsinki.fi | @GastroHelsinki | #gastrohelsinki