KtaoL_logo_web.png.png

Köksän Mestarit -kilpailu

Köksän Mestarit on vuosittain järjestettävä kilpailu, joka on tarkoitettu kaikille Suomen yläkoulujen kotitaloutta opiskeleville. Sen toteuttaa Liiketalousopisto Perho yhteistyössä Kotitalousopettajien Liiton kanssa.

Jo kolmatta kertaa järjestettävä kilpailu on auki 31.12.2023 klo 17 asti. Lue lisää täältä

Köksän Mestari 2023

Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulu, Tulliportin normaalikoulu teemalla ”Itsenäisyyspäivää kestävästi, modernisti ja juuret huomioiden.”

Vuoden 2023 finalistit olivat:

• Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulu/Tullinportin Normaalikoulu: ”Itsenäisyyspäivää kestävästi, modernisti ja juuret huomioiden”

• Jurvan yhtenäiskoulu: ”Ystävänpäivä”

• Lapin Yliopiston harjoittelukoulu: ”Italialaiset synttärit”

• Lapin yliopiston harjoittelukoulu: ”Läksiäisjuhla”

• Oulun Kansainvälinen koulu (ryhmä A):”Spring Theme

Köksän Mestari 2022

Oulun kansainvälinen koulu/Oulu International School gaala-teemalla

Vuoden 2022 erikoispalkinnot:

Trendikkyyden kunniamaininnan sai Ritaharjun koulu modernista ja trendikkäästä Babyshower-teemasta.

Kestävän kehityksen ja vastuullisuuden kunniamaininta meni Kummun yläkoululle hienosta tavasta käyttää syksyyn kuuluvia raaka-aineita sadonkorjuujuhlassa.

Lisätietoja:

Karoliina Karusuo, Köksän Mestarit -projektinjohtaja